به روز شده در: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۰
بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۰۰ نوع خدمت الکترونیکی به جامعه هدف سه و نیم میلیونی خود ارائه می‌کند که ۲۵ خدمت آن کاملاً الکترونیکی است و از طریق سامانه ایثار انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ - 06July 2022

ارائه 25 خدمت الکترونیکی به ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بر اساس بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند پنجره واحد خدمات هوشمند خود را حداکثر تا شهریورماه ۱۴۰۱ راه‌اندازی کنند.

وقتی از مردم می‌پرسیم برای چه کاری به یک اداره مراجعه کردند، یکی از شهروندان می‌گوید، برای امور مربوط به کمک معیشتی مراجعه کرده است. شخص دیگر هم می‌گوید که پرونده ایثارگری‌اش نواقصی دارد که برای تکمیل آن‌ها آماده است.

این مواردی است از مراجعه مردم به یکی از ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران که البته می‌تواند برخی از آن‌ها به صورت غیرحضوری و در بستر دولت الکترونیک انجام شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران هم جزو سازمان‌ها و نهاد‌هایی است که به این سطح از خدمات رسیده‌اند.

کوروش محمدحسینی مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص سامانه ایثار می‌گوید: این سامانه خدماتی از بحث کمک معیشتی تا بهداشت و درمان و حوزه‌های مختلف را که مورد نیاز جامعه هدف ما است، کاملاً الکترونیکی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

به گفته مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳ و نیم میلیون نفر تحت پوشش دارد که حدود ۱۰۰ خدمت به آن‌ها ارائه می‌شود.

علی نقیان افجه‌ای مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بیشترین درخواست و ثبت الکترونیکی خدمات مربوط به مسکن و اشتغال است، می‌گوید: بر اساس آماری که سازمان استخدامی داده و پذیرفته است، حدود ۲۵ خدمت این نهاد کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود، ۲۸ خدمت هم نیمه الکترونیکی است. حدود ۴۰ خدمت دیگر هم تا پایان امسال الکترونیکی خواهد شد.

وی می‌افزاید: از بین مراجعان، فقط یک سوم آن‌ها نیاز به خدمات حضوری داشتند و بقیه می‌توانستند درخواست‌های خود را الکترونیکی ثبت کنند.

خانمی از مراجعان به بنیاد می‌گوید که کد ایثارگری دارد، ولی نمی‌داند باید به کجا مراجعه کند. یکی دیگر از مراجعه کنندگان هم می‌گوید که، چون تلفن همراهش به اینترنت متصل نشده چند باری اعضای خانواده‌اش برای ثبت درخواست تلاش کرده‌اند، ولی موفق نشده‌اند. برای همین مجبور شده است حضوری به بنیاد مراجعه کند.

در این بین ۱۲ وب‌سرویس با اتصال به ۲۵ دستگاه اجرایی برای خدمات رسانی بهتر و کاهش مراجعات حضوری راه‌اندازی شده است.

کورش محمدحسینی مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این باره می‌گوید: بر اساس آمار پارسال حدود چهار میلیون بار وب‌سرویس‌های ما توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی فراخوانی شده‌اند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران به سامانه جامع هوشمند ملی متصل شده است و جامعه هدف می‌توانند امورات خود را با وارد کردن کد ملی، انجام دهند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار