به روز شده در: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
سردار مهماندار تشریح کرد
فرمانده پلیس راه کشور نحوه ارتباط با سامانه پیامکی 110120 را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳ - 08March 2014

چگونگی نحوه ارتباط با سامانه پیامکی 110120

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "محمدرضا مهماندار" فرمانده پلیس راه کشور در مراسم رونمایی از سامانه نظارت مردمی بر حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: این سامانه در راستای جلب مشارکت مردمی برای ارتقاء ایمنی ناوگان حمل و نقل و تقویت فرهنگ عمومی در کاهش تصادفات ایجاد شده است؛ از طریق این سامانه، بخش مسافربری ایمنتر میشود.

وی درباره فرآیند اقدامات راهاندازی این سامانه گفت: طراحی و اجرای این پروژه یک سال طول کشید؛ با هماهنگی تعاونی "رویال سفر ایرانیان" این سامانه به صورت آزمایشی در تابستان اجرایی شد.
 
فرمانده پلیس راه کشور تصریح کرد: از طریق این سامانه، اطلاعات مسافران در خصوص رانندگان به صورت لحظهای دریافت و در سامانه ثبت میشود؛ همچنین میتوان این اطلاعات را در اختیار شرکتهای مسافربری نیز قرار داد تا آنها نیز در جریان فعالیت رانندگان خود قرار گیرند.
 
مهماندار ادامه داد: مسافران میتوانند در صورت مشاهده تخلفاتی نظیر صحبت کردن راننده با تلفن همراه حین رانندگی، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، خستگی و خوابآلودگی راننده، رانندگی خطرناک، اشکالات فنی خودرو، عدم توقف برای انجام فریضه نماز و حتی برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب شماره پلاک اتوبوس را به سامانه 110120 ارسال کنند.

وی اذعان داشت: شهروندان برای ارسال پیامک باید شماره اتوبوس، محل تخلف، کد گزارش و مقصد سفر را به شماره 110120 ارسال کنند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از ارسال پیامک از سوی مسافر بلافاصله کد رهگیری برای پیگیری گزارش به فرد ارسال میشود؛ اطلاعات دریافتی در مورد راننده اتوبوس به پاسگاه مسیر حرکت ارسال و ماموران نسبت به تایید صحت و سقم گزارش واصله اقدام کرده و در صورت احراز تخلف نسبت به اعمال قانون، تذکر و یا آموزش راننده اقدام میکنند.

فرمانده پلیس راه کشور درباره مصادیق گزارش نیز گفت: مسافران میتوانند هنگامی که راننده در حین رانندگی با تلفن همراه مشغول به فعالیت است کد یک را به شماره 110120 پیامک کنند.

به گفته وی، شهروندان، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی را با نوشتن کد 2 به شماره اعلامی پیامک کرده و کد 3 را در صورت خستگی و خواب آلودگی راننده به 110120 پیامک کنند.

مهماندار ادامه داد: ارسال کد 4 به شماره 110120 به منزله رانندگی خطرناک، شماره 5 به معنای اشکالات فنی خودرو و شماره 6 به منزله عدم توقف برای انجام فریضه نماز و عدد 7 به منزله تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب است.

وی ادامه داد: همچنین تصویر پلاک اتوبوس در داخل خودرو نیز نصب میشود تا مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه با هماهنگیهای صورت گرفته برای اطلاعرسانی این سامانه، همراه بلیت اتوبوس، اطلاعیه نحوه استفاده از این سامانه نیز در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت، گفت: همچنین بر روی بلیتها نیز متن کوتاهی در مورد نحوه ارتباط با این سامانه درج شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها